زمان جاری : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 9:55 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 28
نویسنده پیام
admin آفلاین


ارسال‌ها : 14
عضویت: 19 /6 /1392
محل زندگی: tabriz
شناسه یاهو: fcatbriz@yaho.com


با این تست همسر بهتری انتخاب می کنید!
با انجام اين تست مي*توانيد به برونگرا يا درونگرا بودن خود و خواستگارتان پي ببريد. شما خودتان جزو كدام گروه هستيد؟ از آن برونگراهاي دوآتيشه كه اصلا و ابدا با تنهايي كنار نمي*آيند يا از آن درونگراهايي كه فقط در گوشه عزلت خودشان خوش هستند؟ يا شايد هم ميانه*رو باشيد. اما به*طور معمول اكثر انسان*ها به سمت يكي از اين 2 قطب تمايل بيشتري دارند.



فرق آدم*های اهل درونگرایی و برونگرایی

تا به*حال فكر كرده*ايد كه ابعاد شخصيت تاثير مستقيمي روي انتخاب رشته تحصيلي، شغل، محل زندگي و كلا سبك زندگي شما مي*گذارد؟ اگر دقت نكرده*ايد با دقت خط*هاي بعد را بخوانيد. درونگراها از احساسات و هيجان*هايشان فقط براي دوست*هاي معدود خيلي صميمي حرف* مي*زنند ولي برونگراها كاملا در دنياي بيرون سير مي*كنند؛ آنها دوست دارند كه سرخوش، اجتماعي،* رقابت*جو، سريع و واقع*گرا باشند. افراد درونگرا بيشتر اوقات خود را به مطالعه و تنهايي سپري كرده و كمتر مايل به معاشرت با ديگران هستند و در مقابل، افراد برونگرا بيشتر داراي ديدگاه عيني و خارجي هستند و فعاليت عملي بيشتري دارند ولي ميزان تسلط آنها بر نفس خودشان نسبت به افراد درونگرا كمتر است. اين افراد مايلند كه بر محيط اطراف خود تاثير و به رقابت با ديگران بپردازند و در مجامع عمومي بيشتر ظاهر مي*شوند.

اگر درونگرايي و برونگرايي در حد افراط در افراد ظاهر شود، ما را در برابر 2 شخصيت نابهنجار قرار مي**دهد البته تعداد اين افراد بسيار كم است و اكثريت مردم ميان اين دو قطب جاي دارند. برونگرايان به سوي جهان عيني متمايل بوده و درونگرايان به سوي جهان ذهني و غيرعيني. شما با آگاهي يافتن از خصوصيات شخصي هر دو گروه مي*توانيد رابطه بهتري با آنها برقرار كنيد.

درونگراها

جمع گریزهای احساساتی

1. علاقه*مند به احساسات و افكار خودشان هستند و نياز به داشتن قلمرو شخصي دارند. كم*حرف، ساكت و متفكرند.

2. دوستان زيادي ندارند و در ارتباط برقرار كردن با افراد جديد مشكل دارند. علاقه*مند به سكوت و تمركز بوده و از ديد و بازديدهاي غيرمنتظره و ناگهاني بيزار هستند.

3. كارايي اين افراد در تنهايي بيشتر است. بزرگ*ترين وحشت آنها اين است كه در يك جمع شلوغ قرار گيرند. ترس از آنكه فرديت خود را از دست بدهند، دارند و از فعاليت*هاي انفرادي انرژي مي*گيرند.

4. در بين انبوه مردم بودن آنها را خسته مي*كند. بيشتر از دست خودشان عصباني مي*شوند تا ديگران. معمولا كمرو هستند و درك كردن آنها ممكن است. اهل ايده و عقايد نو هستند.

5. شخصیت*شان در خلوت و در جمع متفاوت است. مشتاق و احساساتي هستند اما معمولا احساسات*شان را بيان نمي*كنند. در جمع ناآشنا ساكت اما در جمع دوستان خود راحتند.

6. تمركزشان قوي است. براي تصميم*گيري به زمان نياز دارند و قبل از حرف زدن فکر می*کنند.

7. از در ميان گذاشتن اطلاعات شخصي خود با ديگران طفره مي*روند.


برونگراها

پيشاهنگ*هاي روشن*پوش

ويــژگي*هاي شخصيت برونگرا:

1- علاقه*مند به وقايع پيرامون خود هستند.

2- عقيده خود را با عقايد ديگران مقايسه مي*كنند.

3- روراست و معمولا پرحرف هستند.

4- اهل عمل و پيشقدمي در كارها هستند و خيلي اوقات نفر پيشاهنگ انجام يك كار مي*شوند.

5- به*سهولت دوستان جديدي يافته يا با يك گروه خود را وفق مي*دهند.

6- افكار خود را بيان مي*كنند.

7- علاقه*مند به افراد جديد و برقراري ارتباط با آنها هستند.

8- تنهايي براي آنها بسيار آزاردهنده است.

9- از تعامل و ارتباط برقرار كردن با ديگران انرژي مي*گيرند.

10- خوش*مشرب بوده اما زياد احساساتي نيستند.

11- ريسك*پذيرند و سريع تصميم مي*گيرند، اجتماعي هستند، درك آنها آسان است و معاشرتي هستند.

12- پس از آنكه حرف خود را مي*زنند به گفته خود مي*انديشند، علاقه*مند به كار گروهي، موسيقي با صداي بلند بوده و فعاليت*هاي هيجان*انگيز را بيشتر دوست دارند.

13- رنگ*هاي روشن را بيشتر مي*پسندند، بيشتر از اعمال ديگران خشمگين مي*شوند تا خودشان، اطلاعات شخصي خود را به سادگي با ديگران قسمت مي*كنند و معمولا فقط از روي تجارب زندگي خود درس مي*گيرند و نه عبرت گرفتن از ديگران.

البته خصوصيات فوق هيچ ارتباطي با اعتمادبه*نفس داشتن فرد برونگرا ندارد، يك برونگرا ممكن است اعتماد به نفس پاييني داشته باشد.


12 سؤالی که شخصیت شما را مشخص می*کند

با انجام اين تست و نمره*گذاري آن به*راحتي متوجه مي*شويد كه خودتان و همسرتان به كدام گروه تعلق داريد

1- دوست دارم هميشه آدم*هاي زيادي دوروبرم باشند.
2- لبخند زدن به ديگران و بيرون رفتن با آنها و تفريح كردن با جمع را كار آساني مي*دانم.
3- خودم را لزوما آدم اميدواري نمي*دانم.
4- واقعا از صحبت كردن با ديگران لذت مي*برم.
5- ترجيح مي*دهم در جايي باشم كه فعاليت و شلوغي وجود داشته باشد.
6- معمولا ترجيح مي*دهم كارها را به تنهايي انجام دهم.
7- اغلب احساس مي*كنم كه پر از نيرو و انرژي هستم.
8- آدم بشاش و داراي روحيه بالايي هستم.
9- آدم خوش*بيني نيستم.
10- زندگي من با سرعت طي مي*شود.
11- شخص بسيار فعالي هستم.
12- ترجيح مي*دهم راه خودم را بروم تا اينكه رهبر ديگران باشم.

هركدام از عبارت*هاي زير را با دقت بخوانيد و به هر سؤال باتوجه به گزينه*هاي كاملا موافق/ موافق/ بي*تفاوت/ مخالف/ كاملا مخالف پاسخ دهيد.

پاسخنامه: باتوجه به گزينه*اي كه انتخاب كرده*ايد، نمره مربوط به گزينه خود را جلوي آن بنويسيد.




نمره دروني و بيروني بودن شما اينجاست

نمره از 12 تا 24: شما آدم درونگرايي هستيد،* تنهايي را بيشتر دوست داريد و دوست داريد كارهايتان را بدون حضور ديگران انجام دهيد.

نمره از 24 تا 48: شما نه كاملا درونگرا هستيد و نه كاملا برونگرا. بعضي وقت*ها با جمع بودن را ترجيح مي*دهيد و گاهي تنهايي، هرچه نمره*تان بالاتر باشد برونگراتر هستيد.

نمره از 48 تا 60: شما آدم برونگرايي هستيد. با جمع بودن را دوست داريد و لذت می*برید حتي كارهايي را كه مي*شود تنهايي انجام داد با جمع انجام دهيد.



اما اينها چه فرقي دارد؟

خب حالا كه متوجه شديد داراي كدام*يك از ابعاد شخصيتي درونگرايي يا برونگرايي هستيد، بدانيد كه برونگرايي و درونگرايي در چند زمينه خيلي مهم زندگي كاربرد دارد:

1- انتخاب رشته تحصيلي: اگر از حالا شروع كرده*ايد به خواندن كنكور سال بعد، خوب است يكي از عوامل انتخاب*تان را بگذاريد همين نوع شخصيت. آدم*هاي درونگرا به رشته*هايي مثل ادبيات، بعضي از رشته*هاي هنر و بعضي از رشته*هاي آزمايشگاهي گرايش دارند. برعكس، آدم*هاي برونگرا به رشته*هايي مثل مهندسي*هاي پردردسر، روانشناسي، علوم اجتماعي، انواع رشته*هاي پزشكي، روزنامه*نگاري و... ارتباط برقرار مي*كنند.

2- انتخاب شغل: جور بودن شغل با تيپ شخصيت*تان يكي از معيارهاي موفقيت در شغل*تان است. آدم*هاي برونگرا به شغل*هايي كه بيشتر با مردم سروكار دارند، گرايش دارند؛ مثل فروشندگي، كار در بازار، كارهاي درماني و... برعكس درونگراها حتي اگر در رشته*اي برونگرايانه هم تحصيل كرده باشند سراغ شغل*هاي درونگرايانه مي*روند؛ مثلا فردي كه معماري خوانده بيشتر دوست دارد كشيدن نقشه در خلوت را تجربه كند.

3- ازدواج: در ازدواج شناخت ابعاد شخصيتي طرف مقابل بسيار معيار مهمي است. برونگراها با درونگراها خيلي نمي*سازند و برعكس. اين دیدگاه كه همسر آينده من بايد مكمل من باشد را كنار بگذاريد و دنبال مشابه خودتان بگرديد زيرا با يك فرد مشابه صحبت*ها و فعاليت*هاي بيشتري را مي*توانيد انجام دهيد و لذت بيشتري در اوقات فراغت خود با هم مي*بريد.

چهارشنبه 20 شهریور 1392 - 12:15
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :